Erkeklerde Burun Estetiği

Erkeklerde Burun Estetiği (Rinoplasti) Nedir?

Burun estetiği her ne kadar kadınlarda daha sık talep edilse de artık erkeklerde de giderek önemli bir rol oynamaya başlamıştır. Günümüzde daha fazla erkek, kariyerleri ve özgüvenleri için rinoplastiye başvurmaktadır.

Erkeklerde burun estetiği sonrası kadınsı bir buruna sahip olmamak için uzmanlık ve titizlik gerekmektedir. Kliniğimizdeki uzman ve tecrübeli burun estetiği doktorları, erkeklerde rinoplastinin bireysel zorlukları için özel olarak eğitilmişlerdir. Bunun nedeni ise burun estetiği müdahalelerin en zorlu estetik ameliyatlar arasında olması ve birçok alanda kadınlardan önemli ölçüde farklı olmasıdır. Erkeklerde burun estetiğinde bir diğer önemli konu ise estetik ameliyatı sonrasında doğal görünümlü bir buruna sahip olmasının yanı sıra estetikli olmadığı da anlaşılmalıdır.

Erkeklerde Burun Estetiği (Rinoplasti) Nasıl Yapılır?

Erkeklerde burun estetiği (rinoplasti) ameliyatlarında iki farklı teknik kullanılmaktadır. Bunlar açık burun estetiği (açık rinoplasti) ve kapalı burun estetiğidir (kapalı rinoplasti). Kliniğimizde operasyondan önce hastanın tam kapsamlı ön muayenesi gerçekleştirilir. Hangi tekniğin kullanılacağına karar verilirken hastanın burun yapısı, istediği burun şekli ve doktorun görüşleri önem taşımaktadır.

Açık burun estetiği (açık rinoplasti), küçük bir kesinin burun delikleri arasında açılmasıyla uygulanan bir operasyondur. Açık burun estetiği (açık rinoplasti) ile burnun şekli değiştirilecekse deri ve mukoza zarları geçici olarak kıkırdak ve kemiklerden ayrılır. Burun delikleri arasında küçük bir kesi yapılarak burun ucu açılır. Çekiç, keski veya neşter gibi özel mini aletlerle fazla kemik ve kıkırdak çıkarılarak operasyon gerçekleştirilir.

Kapalı burun estetiği (kapalı rinoplasti), ameliyat kesilerinin burnun içinden oluşturularak yapıldığı operasyondur. Kapalı burun estetiği (kapalı rinoplasti), açık burun estetiğinin (açık rinoplasti) aksine herhangi bir keski veya cerrahi çekiç kullanılmadan gerçekleştirildiği için herhangi bir iz de oluşmamasının yanında iyileşme aşamasında morarma ve ödem de çok daha az olmaktadır.

Kliniğimiz, deneyimli doktorları, ileri teknoloji yöntemleri, uluslararası hasta tecrübesi ve kaliteli hizmeti sayesinde burun estetiği operasyonlarını komplikasyonsuz ve başarılı bir şekilde sürdürmektedir. Erkeklerde burun estetiğinde doktorlarımızın birikimi ve hassasiyeti, hastalarımızın kliniğimizden memnun ve sağlıklı bir şekilde ayrılmasını sağlıyor.

Erkeklerde Burun Estetiği (Rinoplasti) Ameliyatı Öncesi ve Sonrası

Burun estetiği (rinoplasti) öncesinde hastadan kan örneği alınarak, EKG incelemesiyle birlikte sağlık durumu analiz edilir. Buna göre estetik ameliyatı için değerlendirme yapılarak hangi tekniğin kullanılacağına hastayla birlikte karar verilir. Burun estetiğinde kullanılan yönteme göre ameliyat sonrası süreç belirlenmektedir.

Kliniğimizde genel anestezi altında yapılan burun estetiği (rinoplasti) operasyonu, genellikle üç ile dört saat arasında sürer. Hastanede kalış için bir gece yeterlidir. Hasta, operasyondan sadece birkaç gün sonra günlük aktivitelerine geri dönebilir ancak fiziksel olarak zorlayıcı aktiviteler yapamayabilirsiniz. Hasta, iki ile üç ay boyunca yoğun güneş veya solaryum radyasyonundan korunmalıdır.

Burun Ameliyatı İyileşme Süreci

Operasyon Süresi

3-4 Saat

Anestezi

Genel

İstanbul'da Kalma Süresi

1 Gün

Günlük Hayata Dönüş

7-8 Gün

Erkeklerde Burun Estetiği (Rinoplasti) - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde erkeklerde burun estetiği (rinoplasti) ameliyatlarında iki farklı teknik kullanılmaktadır. Bunlar açık burun estetiği (açık rinoplasti) ve kapalı burun estetiğidir (kapalı rinoplasti). Kliniğimizde operasyondan önce hastanın tam kapsamlı muayenesi gerçekleştirilir. Hangi tekniğin kullanılacağına uzman doktorlarımız tarafından karar verilirken, hastanın burun yapısı, istediği burun şekli ve doktorun görüşleri önem taşımaktadır.

Erkeklerde burun estetiği (revizyon), zorlu bir estetik ameliyatı olması nedeniyle birçok alanda kadınlardan önemli ölçüde farklıdır. Ancak kliniğimizdeki uzman ve tecrübeli burun estetiği doktorları, erkeklerde rinoplastinin zorlukları için özel olarak eğitilmişlerdir. Doktorlarımızın sahip olduğu tecrübe ve birikim ile her sene binlerce erkeklerde burun estetiği operasyonunu komplikasyonsuz bir şekilde gerçekleştirmekteyiz.

Burun estetiği (rinoplasti) sonrası iz ya da morluk operasyona göre değişmektedir. Açık burun estetiği (açık rinoplasti) ile yara bölgesinde ağrı, baş ağrıları ve yanak ve alt göz kapağı bölgesinde açıkça görülebilen şişlik ve morluklar olabilir. Bu durum uzun sürse de bunların hepsi iyileşecektir. Ancak kapalı burun estetiği (kapalı rinoplasti)'de burun üzerindeki burun tümsekleri için herhangi bir keski ya da cerrahi çekiç yerine özel aletler kullanılır. Bu nedenle kliniğimizde gerçekleştirilen burun estetiği operasyonu sonrası dışarıdan görünen herhangi bir iz kalmamaktadır.