Trifokal Lens

Üç lens türü arasında en yaygın olarak kullanılan Trifokal Lensler, korneanın kenarında (minimal invaziv) küçük bir kesi ile implante edilerek uzak, yakın ve orta mesafede net görmenizi sağlamaktadır. Trifokal Lens’in diğer göz içi lenslere göre önemli özelliği, üç odak noktasına sahip olması ve böylece yakın aralıkta, uzak aralıkta ve ayrıca bir ara alanda (orta alan) optimum görüş sağlamasıdır. Bu görüş mesafe aralığı ortalama 60 ile 80 cm’dir. Bu nedenle Trifokal Lensler, bilgisayar kullanımı ve fiyat etiketi okuma gibi durumlarda avantaj sağlamaktadır.

Trifokal Lensler, katarakt hastalığı olanlar, bir daha gözlük kullanmak istemeyen 40 yaş üstü hastalar ve astigmatlı hastalar için kullanılabilmektedir. Bu lensler bazı durumlarda (örneğin araba kullanırken) ise gelişmiş bir kontrast (zıtlık) duygusu sağlar.

Kliniğimizde CE Sertifikasına (Avrupa Standartları Sertifikası) sahip olan lensler kullanılmaktadır. Lenslerde yer alan UV filtresi ile retinaya gelebilecek etkilere karşı ek koruma sağlanarak gözün zarar görmesi de önlenmektedir.

Trifokal Lenslerin Avantajları

• Mesafe ne olursa olsun artık gözlük gerekmez.
  • Gözlüklerden kaynaklanan maliyetlere kıyasla maliyet tasarrufu sağlanmış olur.
  • Göz hastalığından bağımsız olarak keskin görüş sağlanır.

Trifokal Lenslerin Dezavantajları

• Operasyon sonrası gözün dış kısmında bir gölgelenme hissi oluşabilir. Ancak bu durum kalıcı değildir.
  • Yine operasyon sonrasında ışıkların çevresinde hale şeklinde halkalar görülebilir. Ancak gölgelenme gibi bu durum da kalıcı değildir.

Cerrahi Teknik ve Anestezi
Lens implantasyonu tamamen ağrısız bir operasyondur. Anestezi, özel damlalarla sağlanır. Bu tip anestezi aynı zamanda Topikal Anestezi olarak da bilinir. Damlalardan sonra Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) uygulanır. Trifokal Lensler 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir (Gözdeki lens kendi şeklini oluşturuyorsa genişlik 13 mm, uzunluk 6 mm olmalıdır).

İşlem Süresi
Yaklaşık 10 dakika sürmektedir. Hastaya bağlı olarak daha kısa veya daha uzun olabilir.

Operasyon Sırasında ve Sonrasında Ağrı Var Mı?
Tedavi, anestezi altında yapıldığından işlem tamamen ağrısızdır. Operasyondan sonra bile herhangi bir ağrı hissedilmemektedir.

Ameliyat Sonrası Süreç Nedir? Normal Günlük Hayatınıza Ne Kadar Çabuk Dönebilirsiniz?
Hastanın tedavi edilen gözü bir gece kapalı tutulur. Ertesi günden itibaren günde 4 defa 2 damla uygulanır ve banyo da dahil olmak üzere günlük yaşama da hemen devam edilebilmektedir. Her iki lens de implante edildiğinde lense alışmak da çok daha kolaydır.

Lens uygulama süreci, doktorumuzun muayenesi sonrası belirlenmektedir. Doktorunuzla yapılan görüşmede gözünüzün sağlığından günlük aktivitelerinize kadar her şey değerlendirilerek lens uygulamasına karar verilecektir.

Trifokal Lens - Sıkça Sorulan Sorular

Trifokal Lens'in diğer göz içi lenslere göre önemli özelliği, üç odak noktasına sahip olması ve böylece yakın aralıkta, uzak aralıkta ve ayrıca bir ara alanda (orta alan) optimum görüş sağlamasıdır. Bu görüş mesafe aralığı ortalama 60 ile 80 cm'dir. Bu nedenle Trifokal Lensler, bilgisayar kullanımı ve fiyat etiketi okuma gibi durumlarda avantaj sağlamaktadır. Trifokal Lensler, katarakt hastalığı olanlar, bir daha gözlük kullanmak istemeyen 40 yaş üstü hastalar ve astigmatlı hastalar için kullanılabilmektedir.

Kliniğimizde uygulanan trifokal lens implantasyonu, tamamen ağrısız bir operasyondur. Anestezi, özel damlalarla sağlanır. Bu tip anestezi aynı zamanda Topikal Anestezi olarak da bilinir.