Trifokal Lens

Trifokal Lens Nedir?

Üç lens türü arasında en yaygın olarak kullanılan Trifokal Lensler, korneanın kenarında (minimal invaziv) küçük bir kesi ile implante edilerek uzak, yakın ve orta mesafede net görmenizi sağlamaktadır. Trifokal Akıllı Lens’in diğer göz içi lenslere göre önemli özelliği, üç odak noktasına sahip olması ve böylece yakın aralıkta, uzak aralıkta ve ayrıca bir ara alanda (orta alan) optimum görüş sağlamasıdır. Bu görüş mesafe aralığı ortalama 60 ile 80 cm’dir. Bu nedenle Trifokal Lensler, bilgisayar kullanımı ve fiyat etiketi okuma gibi durumlarda avantaj sağlamaktadır. Trifokal Lensler ile birlikte mesafe ne olursa olsun gözlüklerinizden kurtulmanız mümkün. Katarakt hastalığı olanlar, bir daha gözlük kullanmak istemeyen 40 yaş üstü hastalar ve astigmatlı hastalar için de Trifokal Lens tercih edilebilmektedir.

Kliniğimizde CE Sertifikasına (Avrupa Standartları Sertifikası) sahip olan lensler kullanılmaktadır. Lenslerde yer alan UV filtresi ile retinaya gelebilecek etkilere karşı ek koruma sağlanarak gözün zarar görmesi de önlenmektedir.

Trifokal Lens Tedavisi Nasıl Gerçekleştirilir?

Kliniğimizde Trifokal Lens tedavisi öncesi deneyimli göz doktorlarımız sizleri kapsamlı bir muayeneden geçirir. Göz doktorlarımız,  gözlerinizle alakalı sorunlarınızı tespit eder ve sizlerin estetik beklentilerine göre tedavi ve lens yöntemine karar verir.

Ağrısız bir şekilde topikal anestezi ile gerçekleştirilen Trifokal Lens implantasyonunda ileri teknoloji Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) uygulanır. Bu şekilde Trifokal Lens, 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir. Ancak gözdeki lens kendi şeklini oluşturuyorsa genişlik 13 mm, uzunluk 6 mm olabilir.

Trifokal Lens Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Trifokal Lens tedavisi öncesi hastanın sağlık durumu analiz edilir. Operasyon öncesi deneyimli göz doktorlarımız tarafından yapılan kapsamlı ön muayenede hastaya özel tedavi yöntemi ve lens yöntemi belirlenir. Ayrıca hasta, ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirilir. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Kliniğimizde damla yoluyla topikal anestezi yapılarak ağrısız bir şekilde gerçekleştirilen Trifokal Lens tedavisi, 10 ile 15 dakika sürmektedir. Tedavi sonrası hastanın tedavi edilen gözü bir gece kapalı tutulur. Ertesi günden itibaren günde 4 defa 2 kere damla uygulanır. Bu günden sonra duş alma da dahil günlük yaşamınıza devam edebilirsiniz ancak göz doktorlarımızın tavsiyelerine uymalısınız. Uzman göz doktorlarımız ve kullandığımız ileri teknolojiler sayesinde göz içi lens operasyonlarımız komplikasyonsuz bir şekilde gerçekleştirilmektedir.

Trifokal Lens - Sıkça Sorulan Sorular

Trifokal Lens'in diğer göz içi lenslere göre önemli özelliği, üç odak noktasına sahip olması ve böylece yakın aralıkta, uzak aralıkta ve ayrıca bir ara alanda (orta alan) optimum görüş sağlamasıdır. Bu görüş mesafe aralığı ortalama 60 ile 80 cm'dir. Bu nedenle Trifokal Lensler, bilgisayar kullanımı ve fiyat etiketi okuma gibi durumlarda avantaj sağlamaktadır. Trifokal Lensler, katarakt hastalığı olanlar, bir daha gözlük kullanmak istemeyen 40 yaş üstü hastalar ve astigmatlı hastalar için kullanılabilmektedir.

Kliniğimizde uygulanan trifokal lens implantasyonu, tamamen ağrısız bir operasyondur. Anestezi, özel damlalarla sağlanır. Bu tip anestezi aynı zamanda Topikal Anestezi olarak da bilinir.