Siğil Tedavisi

Siğil Nedir?

Cildin üzerinde deri kabartıları olarak ortaya çıkan siğiller, sadece estetik bir problem olmanın yanında acı verici de olabilmektedir. Özellikle çocuklarda ve ergenlik döneminde olan gençlerde siğil olması sıkıntılı olabilir. Çünkü tüm siğil türlerinde genç vücudun özellikle ilk temasta kararlılıkla savaşamayacağı insan papilloma virüsü (HPV) enfeksiyonu yer almaktadır.

Bazı siğiller 50 yaş sonrası ortaya çıkarken bazıları ise genital siğiller gibi rahatsız edici kaşıntı semptomlarına neden olur.  Ayak tabanlarının altındaki plantar siğiller, yürürken şiddetli ağrıya da neden olmaktadır. Ayrıca siğil büyümeleri estetik açıdan da rahatsız edebilir. Bu nedenlerden dolayı siğil tedavisi, oldukça sık tercih edilen yöntemlerden biridir.

Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Siğil tedavisinde görülen vakaların çoğu, cerrahi olarak tedavi edilmektedir.  Siğil tedavisi iki yöntemle gerçekleştirilebilmektedir. Bunlardan biri lazer yöntemi iken diğeri ise neşter benzeri bir kaşığın kullanılmasıyla gerçekleştirilen tedavi yöntemidir. Lazer yöntemi ile siğil tedavisinde siğilin olduğu bölge lokal olarak uyuşturulur. Siğilin olduğu bölgede deri aşırı kalın olabilir. Deri inceltildikten sonra ısıyla ortaya çıkan siğiller lazerle kurutulur. Lazer ile yapılan siğil tedavisi sonrası herhangi bir iz kalmamasının yanı sıra siğilin çevresindeki dokuya da bir zarar vermemektedir. Lazer tedavisi ile genital siğillerin hepsinden kurtulmak mümkündür. Diğer bir yöntemde ise siğil neşter benzeri bir kaşık ile kazınarak kökten çıkarılmaktadır. Bu yöntemde de lokal anestezi kullanılır. Siğil tedavisinde hangi yöntem tercih edilirse edilsin lokal anestezi yöntemi ile yapıldığından ağrısız ve acısız gerçekleştirilmektedir.

Siğil Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Siğil tedavisi öncesi hastadan kan örneği alınarak EKG incelemesiyle birlikte sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Siğil tedavisi, yapılacak işleme göre ortalama 5 ile 20 dakika arasında sürmektedir. Tedavi, lokal anestezi yöntemi ile yapılırken, eğer operasyon ayak üzerinde gerçekleştirildiyse aktiviteler bir süre ciddi bir şekilde kısıtlanmalıdır. İyileşme süresinin de oldukça kısa olduğu siğil tedavisinde hastanın cilt kanseri riskini de önemli ölçüde en aza indirilmesi hedeflenir. Siğil tedavisi sonrası enfeksiyonu önlemek ve sorunsuz bir iyileşme için yara düzenli olarak kontrol edilmelidir.

Siğil Tedavisi - Sıkça Sorulan Sorular

Siğiller, genellikle cildin üzerinde deri kabartıları olarak ortaya çıkmaktadır. Siğiller, özellikle gençlik ve ergenlik döneminde ortaya çıkmaktadır.

Siğil tedavisi, yapılacak işleme göre ortalama 5 ile 20 dakika arasında sürmektedir. Tedavi, lokal anestezi yöntemi ile yapılırken eğer operasyon ayak üzerinde gerçekleştirildiyse aktiviteler bir süre ciddi bir şekilde kısıtlanmalıdır.

Cildin üzerinde deri kabartıları olarak ortaya çıkan siğiller, sadece estetik bir problem olmanın yanında acı verici de olabilmektedir. Siğil tedavisi ise estetik bir görünüşü sağlamasının yanında, cilt kanseri riskini de en aza indirmektedir.