Siğil Tedavisi

Siğil Nedir?

Cildin üzerinde deri kabartıları olarak ortaya çıkan siğiller, sadece estetik bir problem olmanın yanında acı verici de olabilmektedir. Özellikle çocuklarda ve ergenlik döneminde olan gençlerde, siğiller görülebilmektedir ve insan vücudu için rahatsız edici olabilir. Çünkü tüm siğil türlerinde genç vücudun özellikle ilk temasta kararlılıkla savaşamayacağı “İnsan Papilloma Virüsü (HPV)” enfeksiyonu yer almaktadır.

Bazı siğiller, 50 yaş sonrası da ortaya çıkabilmektedir. Vücutta ortaya çıkan bir diğer siğil türü genital siğiller ise rahatsız edici kaşıntı semptomlarına neden olur. Ayak tabanlarının altındaki plantar siğiller, yürürken şiddetli ağrıya da neden olmaktadır. Ayrıca siğil büyümeleri estetik açıdan da rahatsız edebilir. Bu nedenlerden dolayı siğil tedavisi kliniğimizde oldukça sık tercih edilen yöntemlerden biridir.

Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Siğil tedavisinde görülen vakaların çoğu, cerrahi olarak tedavi edilmektedir.  Kliniğimizde uzman estetik doktorlarımız tarafından siğil tedavisi iki yöntemle gerçekleştirilebilmektedir. Bunlardan biri lazer yöntemi iken diğeri ise neşter benzeri bir kaşığın kullanılmasıyla gerçekleştirilen tedavi yöntemidir. Lazer yöntemi ile siğil tedavisinde siğilin olduğu bölge lokal olarak uyuşturulur. Siğilin olduğu bölgede deri aşırı kalın olabilir. Deri inceltildikten sonra ısıyla ortaya çıkan siğiller lazerle kurutulur. Lazer ile yapılan siğil tedavisi sonrası herhangi bir iz kalmamasının yanı sıra siğilin çevresindeki dokuya da bir zarar vermemektedir. Lazer tedavisi ile genital siğillerin hepsinden kurtulmak mümkündür. Diğer bir yöntemde ise siğil, neşter benzeri bir kaşık ile kazınarak kökten çıkarılmaktadır. Bu yöntemde de lokal anestezi kullanılır.

Kliniğimizde siğil tedavisinde hangi yöntem tercih edilirse edilsin lokal anestezi yöntemi ile yapıldığından ağrısız ve acısız gerçekleştirilmektedir. Uzman estetik doktorlarımız, siğil tedavisinde sahip oldukları operasyon pratiği ve tecrübeleri nedeniyle başarılı sonuçlar elde etmektedir. Siğil tedavilerini en yeni teknolojik ekipmanlarla hastane ortamında gerçekleştirerek hastalarımızın kliniğimizden sağlıklı ve mutlu ayrılmalarını sağlıyoruz.

Siğil Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Siğil tedavisi öncesi hastadan kan örneği alınarak EKG incelemesiyle birlikte sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Kapsamlı ön muayenede, doktorlarımızın sağlığınızla birlikte önem verdiği bir diğer nokta sizin estetik beklentilerinizdir.  Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Kliniğimizde lokal anestezi yöntemi ile gerçekleştirilen siğil tedavisi, yapılacak işleme göre ortalama 5 ile 20 dakika arasında sürmektedir. Eğer operasyon ayak üzerinde gerçekleştirildiyse aktiviteler bir süre ciddi bir şekilde kısıtlanmalıdır. İyileşme süresinin de oldukça kısa olduğu siğil tedavisinde, hastanın cilt kanseri riski de önemli ölçüde en aza indirilir. Siğil tedavisi sonrası enfeksiyonu önlemek ve sorunsuz bir iyileşme için yara düzenli olarak kontrol edilmelidir. Doktorlarımızın operasyon sonrası tavsiyelerine kesinlikle uymalısınız.

Siğil Tedavisi - Sıkça Sorulan Sorular

Siğiller, genellikle cildin üzerinde deri kabartıları olarak ortaya çıkmaktadır. Özellikle gençlik ve ergenlik döneminde ortaya çıkan siğiller, acı verici olabilmektedir.

Kliniğimizde siğil tedavisi, yapılacak işleme göre ortalama 5 ile 20 dakika arasında sürerken, lokal anestezi yöntemi ile gerçekleştirilir.

Cildin üzerinde deri kabartıları olarak ortaya çıkan siğiller, sadece estetik bir problem olmanın yanında acı verici de olabilmektedir. Uzman ve deneyimli estetik doktorlarımız tarafından gerçekleştirilen siğil tedavisi, estetik bir görünüşü sağlamasının yanında, cilt kanseri riskini de en aza indirmektedir.