ReLEx Smile

ReLEx Smile Yöntemi Nedir?

ReLEx Smile, Zeiss’in Visumax Femtosaniye Lazerinin kullanılarak ametropinin minimal invaziv düzeltmesinin yapıldığı lazer yöntemidir. ReLEx Smile ile miyop ve astigmat gibi kusurlar kolay bir şekilde tedavi edilirken ametropi, –10 D’ye kadar miyopluk ve 5 D’ye kadar astigmatizm düzeltilebilir.

(ReLEx = refraktif lentikül ekstraksiyonu / refraktif lentikül çıkarma; Smile = küçük kesik)

Geleneksel ve kanıtlanmış LASIK yönteminin yerini alarak bir “All-Femto-LASIK” uygulamasını temsil eden ReLEx Smile, sadece son derece hassas Femtosaniye Lazer’in kullanıldığı bir göz lazeridir.

ReLEx Smile Yöntemi Nasıl Uygulanır?

ReLEx Smile Yöntemi, ayakta tedavi şeklinde gerçekleştirilir. Ameliyat edilecek göz, damla ile uyuşturulur. Operasyon sadece birkaç dakika sürer ve ağrısızdır.

Bu yöntemde göz lazeri Visumax Femto Lazer ile gerçekleştirilir. Korneayı açmadan bir lentikül (kornea diski) hazırlanır. Daha sonra Femto Lazer ile minimal bir marjinal kesi yaratılmaktadır. Bu yöntem, daha ince korneası, kuru gözleri ve yüksek ametropisi olan hastalar için çok uygundur.

ReLEx Smile Yöntemi’nin özel avantajı, düzeltme yapıldığında korneanın doğal yapısını korumasıdır. Bu nedenle iyileşme hızlanırken korneanın stabilitesi de kolay bir şekilde sağlanır.

Ameliyattan sonraki ilk birkaç saat gözünüz sulanabilir, kaşınabilir ve görüş bulanık olabilir. Normal görüş genellikle ameliyattan bir sonraki gün kazanılmaktadır. İlk haftalarda görmede ufak değişiklikler olsa da nihai sonuca genellikle 4-6 hafta sonra ulaşılmaktadır.

ReLEx Smile Yönteminin Avantajları

• Diğer tedavi yöntemlerinde yaklaşık 20 mm uzunluğunda bir yan kesinin yapıldığı yerlerde, ReLEx Smile ile yaklaşık 4 mm’lik küçük bir kesi yeterlidir.
  • ReLEx Smile’da göz lazer tedavisi sırasında kornea geniş olarak açılmamaktadır. Kornea ve flep kuruması gibi çevresel etkiler gözlemlenmez.
  • Göz kapağı kenardan gevşetilip açılmadığı için kuru göz semptomları azalır. Bu sayede flep kenarlarındaki enfeksiyonlar ve içe doğru büyümeler de önlenmektedir.
  • Normal Lasik’ten sonra nadiren meydana gelen şiddetli göz ovma isteği flepin kaymasına neden olmaz.
  • Korneadaki doğal yapılara zarar vermeyen minimal invaziv kullanılır.
  • ReLEx Smile, birbirine ait bir çok faktörü bir araya getirmektedir. Mercek ve giriş kesisinden oluşan tüm lazer tedavisi tek bir tedavi adımında gerçekleştirilir.

ReLEx Smile Yöntemi Öncesi ve Sonrası

ReLEx Smile tedavisi öncesi hastanın sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Damla yoluyla lokal anestezi yapılarak ağrısız bir şekilde gerçekleştirilen ReLEx Smile tedavisi 10 ile 15 dakika sürmektedir. ReLEx Smile tedavisi sonrası bir gün içerisinde rutin hayatınıza dönebilirsiniz.

Relex Smile - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde ReLex SMILE lazer göz tedavisi ile her iki göz, uzman ve tecrübeli doktorlarımız tarafından aynı anda tedavi edilebilir.

ReLex SMILE lazer tedavisinin avantajı, düzeltme yapıldığında korneanın doğal yapısını korumasıdır. Bu nedenle iyileşme hızlanırken korneanın stabilitesi de kolay bir şekilde sağlanır.