PRK – Lasek

• clockHafta içi 09:00 – 17:00
    Cumartesi 10:00 – 14:00
Doktorumuza Sorun

PRK Lasek tedavi yöntemi, korneanın lasik tedavisi için uygun olmadığı durumlarda sıkça tercih edilen bir yöntemdir. PRK Lasek tedavisinin asıl amacı, excimer lazer ile korneayı yeniden şekillendirmektir. Bu nedenle kornea epitelinin sıyrılmasına dayanan bir işlem sürecinden geçer. Bu yöntemde flep oluşturulmaz ve gözlük numarası düzeltme tedavisi uygulanır. PRK yönteminde göz yüzeyine lazer uygulanır. Sadece korneada bulunan epitelyum denen yüzey tabakası kaldırılır.

prk lazer

PRK Lasek Süreci Nasıldır?

Kişinin gözleri, göz damlasıyla anestezik olarak uyuşturulur. Göz kapakları ve çevresi dezenfekte edilir. Korneanın üst tabakası excimer lazer ile kaldırılır. Bu süreçte korneayı korumak ve hissedilen ağrının minimuma indirilebilmesi için geçici olarak numarasız bir lens kullanılır. Bu lensler tedavi sonrasında göz iyileşmeye başladığında çıkartılır. Tedavi bitiminde göze antibiyotikli bir damla damlatılır ve göz kapaklarının açık kalması için işlemin başında konulan alet çıkartılır. Ameliyat öncesinde en az 1 hafta lens kullanımı durdurulmalıdır. Aynı zamanda öncesinde gözde herhangi bir çapaklanma durumu olursa doktorun bilgisi olması gerekmektedir. Diğer tedavi yöntemleri için gözlerde risk ve hassasiyet bulunuyorsa, PRK lasek tedavi yöntemi en uygun yöntemlerdendir.

PRK Lasek Tedavisi Kimler İçin Uygundur?

18 yaşını doldurmuş, kornea tabakası lasik tedavisi için yeterli kalınlığa sahip olmayanlar ve çok kuru göz yapısına sahip olanlar bu tedavi yöntemini tercih edebilirler. 6 derecenin üzerindeki miyoplar için bu tedavi yöntemi uygun değildir.

PRK Lasek Tedavisi Sonrasındaki Süreç Nasıldır?

İşlem sırasında korneadan epital tabaka kaldırıldığı için, diğer lazer tedavi yöntemlerine göre daha ağrılı bir süreci vardır. Görmenin tam olarak düzelmesi 1-3 ay arasında değişkenlik gösterebilmektedir. Dış yüzeye uygulanan bir tedavi yöntemi olduğu için enfeksiyon riski diğer işlemlere göre daha yüksektir. Bir süre gözün güneş ışınlarından korunması gereklidir, bu nedenle güneş gözlüğü takılması tavsiye edilir. Ayrıca yine bu sebepten ötürü, yaz aylarında bu işlemin yapılmaması tavsiye edilir. İyileşme sürecinde doktorun tavsiye edeceğiz antibiyotikli ve kortizonlu göz damlaları kullanılmalıdır. İyileşme sürecinden sonra gözün 0.50’nin altındaki değere sahip olması, işlemin başarılı olduğu anlamına gelir.

PRK - Lasek Fiyatı

PRK Lasek konusunda fiyat almak istiyorsanız en sağlıklısı kliniğimize gelerek ücretsiz muayene olmak olacaktır. Öncelikle gözünüzün tedavi yöntemine uygunluğu belirlenecek, arkasından PRK Lasek fiyatınız iletilecektir.

Sorularınız mı Var?

[contact-form-7 id=”3430″]