Multifokal Lens

Multifokal Lens Nedir?

Tek lenste birden fazla odağı sağlayabilen Multifokal Lensler, korneanın kenarındaki (minimal invaziv) küçük bir kesi ile implante edilerek uzağı ve yakını net bir şekilde görmenizi sağlar. Multifokal Lensler ile birlikte gözlük kullanımını tamamen sonlandırabilirsiniz.  Multifokal Lensler bazı durumlarda (örneğin araba kullanırken) gelişmiş bir kontrast (zıtlık) duygusu da vererek daha net bir görüş elde etmenize olanak tanır. Bu nedenle Multifokal Akıllı Lensler keskinlik açısından da iyi sonuç vermektedir.

Kliniğimizde CE Sertifikasına (Avrupa Standartları Sertifikası) sahip olan lensler kullanılmaktadır. Lenslerdeki UV filtresi ile retinaya gelebilecek etkilere karşı ek koruma sağlanarak gözün zarar görmesi de önlenmektedir.

Multifokal Lens Tedavisi Nasıl Gerçekleştirilir?

Kliniğimizde Multifokal Lens tedavisi öncesi deneyimli göz doktorlarımız sizleri kapsamlı bir muayeneden geçirir. Göz doktorlarımız,  gözlerinizle alakalı sorunlarınızı tespit eder ve sizlerin estetik beklentilerine göre tedavi ve lens yöntemine karar verir. Multifokal Lensler, orta derecede iyi gören hastalarda ve astigmatlı hastalarda uygulanabilir.

Multifokal Lens implantasyonu tamamen ağrısız olarak gerçekleştirilir. Anestezi, Topikal anestezi olarak bilinen özel damlalar ile yapılır. Damlalardan sonra ileri teknoloji Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) uygulanır. Bu şekilde Multifokal Lensler 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir. Ancak gözdeki lens kendi şeklini oluşturuyorsa genişlik 13 mm, uzunluk 6 mm olabilir.

Multifokal Lens Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Multifokal Lens tedavisi öncesi hastanın sağlık durumu analiz edilir. Operasyon öncesi deneyimli göz doktorlarımız tarafından yapılan kapsamlı ön muayenede hastaya özel tedavi yöntemi ve lens yöntemi belirlenir. Ayrıca hasta, ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirilir. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Kliniğimizde damla yoluyla topikal anestezi yapılarak ağrısız bir şekilde gerçekleştirilen Multifokal Lens tedavisi, 10 ile 15 dakika sürmektedir. Tedavi sonrası hastanın tedavi edilen gözü bir gece kapalı tutulur. Ertesi günden itibaren günde 4 defa 2 kere damla uygulanır. Bu günden sonra duş alma da dahil günlük yaşamınıza devam edebilirsiniz ancak göz doktorlarımızın tavsiyelerine uymalısınız. Uzman göz doktorlarımız ve kullandığımız ileri teknolojiler sayesinde göz içi lens operasyonlarımız komplikasyonsuz bir şekilde gerçekleştirilmektedir.

Multifokal Lens - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde kullanılan Multifokal Lensler, korneanın kenarındaki (minimal invaziv) küçük bir kesi ile implante edilerek uzağı ve yakını net bir şekilde görmenizi sağlamaktadır. Multifokal Lensler bazı durumlarda (örneğin araba kullanırken) gelişmiş bir kontrast (zıtlık) duygusu sağlar. Orta derecede iyi gören hastalarda ve astigmatlı hastalarda bu lensler uygulanabilmektedir.

Kliniğimizde Multifokal Lens implantasyonu tamamen ağrısız bir operasyondur. Anestezi, özel damlalarla sağlanırken bu tip anestezi aynı zamanda Topikal Anestezi olarak da bilinir. Damlalardan sonra Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) uygulanır. Multifokal Lensler 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir. Göz doktorlarımız sahip oldukları birikim ve deneyimle göz içi lens uygulamalarını uzun yıllardır komplikasyonsuz bir şekilde gerçekleştirmektedir.

Kliniğimizde Multifokal Lens implantasyonu sonrası, hastanın tedavi edilen gözü bir gece kapalı tutulur. Ertesi günden itibaren günde 4 defa 2 kere damla uygulanmalıdır. Bu günden sonra duş alma da dahil günlük yaşamınıza devam edebilirsiniz.