Multifokal Lens

Multifokal Lensler, korneanın kenarındaki (minimal invaziv) küçük bir kesi ile implante edilerek uzağı ve yakını net bir şekilde görmenizi sağlamaktadır. Refraktif lens değişiminden sonra tüm günlük aktiviteler gözlüksüz olarak yönetilebilir. Hastanın görme zorluğu yaşadığı günlük aktiviteler de belirlenerek tedavi uygulanabilir. Buna göre, multifokal bir lensin yeterli olup olmadığına veya bir trifokal lensin de kullanılıp kullanılmayacağına karar verilmektedir.

Medibeauty Klinik’te CE Sertifikasına (Avrupa Standartları Sertifikası) sahip olan lensler kullanılmaktadır. Lenslerdeki UV filtresi ile retinaya gelebilecek etkilere karşı ek koruma sağlanarak gözün zarar görmesi de önlenmektedir.

Multifokal Lenslerin Avantajları

Birçok hasta için gözlüksüz görmeyi mümkün hale getirir.
Gözlük maliyetine kıyasla daha tasarrufludur.
Keskinlik açısından daha iyi bir sonuç vermektedir.

Multifokal Lenslerin Dezavantajları

Bu tür lensler profesyonel sürücüler için önerilmez. Araç kullanırken ışık olarak etkilemesi muhtemeldir.
Bir süre görüşünüz bulanık ya da gölgeli olabilir.

Cerrahi Teknik ve Anestezi
Lens implantasyonu tamamen ağrısız bir operasyondur. Anestezi, özel damlalarla sağlanırken bu tip anestezi aynı zamanda Topikal Anestezi olarak da bilinir. Damlalardan sonra Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) uygulanır. Multifokal Lensler 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir (Gözdeki lens kendi şeklini oluşturuyorsa genişlik 13 mm, uzunluk 6 mm olmalıdır).

Operasyon Süresi
Yaklaşık 10 dakika sürmektedir. Hastaya bağlı olarak daha kısa veya daha uzun da olabilir.

Operasyon Sırasında ve Sonrasında Ağrı Var Mı?
Tedavi, anestezi altında yapıldığından işlem tamamen ağrısızdır. Operasyondan sonra bile herhangi bir ağrı hissedilmemektedir.

Ameliyat Sonrası Süreç Nedir? Normal Günlük Yaşamınıza Ne Kadar Çabuk Dönebilirsiniz?
Hastanın tedavi edilen gözü bir gece kapalı tutulur. Ertesi günden itibaren günde 4 defa 2 kere damla uygulanır. Bu günden sonra duş alma da dahil günlük yaşamınıza devam edebilirsiniz.

Lens uygulama süreci, doktorumuzun muayenesi sonrası belirlenmektedir. Doktorunuzla yapılan görüşmede gözünüzün sağlığından günlük aktivitelerinize kadar her şey değerlendirilerek lens uygulamasına karar verilecektir.

Multifokal Lens - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde kullanılan Multifokal Lensler, korneanın kenarındaki (minimal invaziv) küçük bir kesi ile implante edilerek uzağı ve yakını net bir şekilde görmenizi sağlamaktadır. Multifokal Lensler bazı durumlarda (örneğin araba kullanırken) gelişmiş bir kontrast (zıtlık) duygusu sağlar. Orta derecede iyi gören hastalarda ve astigmatlı hastalarda bu lensler uygulanabilmektedir.

Kliniğimizde Multifokal Lens implantasyonu tamamen ağrısız bir operasyondur. Anestezi, özel damlalarla sağlanırken bu tip anestezi aynı zamanda Topikal Anestezi olarak da bilinir. Damlalardan sonra Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) uygulanır. Multifokal Lensler 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir.

Kliniğimizde Multifokal Lens implantasyonu sonrası, hastanın tedavi edilen gözü bir gece kapalı tutulur. Ertesi günden itibaren günde 4 defa 2 kere damla uygulanmalıdır. Bu günden sonra duş alma da dahil günlük yaşamınıza devam edebilirsiniz.