Monofokal Lens

Monofokal lensler, korneanın kenarındaki (minimal invaziv) küçük bir kesi ile implante edilerek uzağı net bir şekilde görmenizi sağlayan lenslerdir. Bununla birlikte bu lensler ametropiyi (miyopluk) düzelttiği için belirli mesafeyi gözlüksüz bir şekilde net görmenizi de sağlar. Monofokal lensler, bazı durumlarda (örneğin araba kullanırken) gelişmiş bir kontrast (zıtlık) duygusunun gelişmesine de neden olmaktadır.

Monofokal lensleri uzak mesafeyi görmede sorun yaşayan hastalar, görme kusuru olan 40-45 yaş üstü hastalar ve kataraktlı hastalar tercih edebilmektedir. Ancak unutulmamalıdır ki lens uygulaması, doktor tarafından yapılacak bir muayene sonrasında belirlenmektedir.

Kliniğimizde CE Sertifikasına (Avrupa Standartları Sertifikası) sahip olan lensler kullanılmaktadır. Lenslerdeki UV filtresi ile retinaya gelebilecek etkilere karşı ek koruma sağlanarak gözün zarar görmesi de önlenmektedir.

Monofokal Lenslerin Avantajları

Monofokal lensler gözlük ihtiyacını en aza indirmektedir.
Yakın, orta ve uzak mesafeler için kullanılabilir.

Monofokal Lenslerin Dezavantajları

Monofokal lensler geceleri görüşü ve kontrastlığı etkileyebilir.
Korneal eğrilik (astigmatizm) ve presbiyopi, monofokal lenslerle düzeltilememektedir.
Monofokal lenslerle refraktif lens değişiminden sonra göz, her iki izleme koşullarına da uyum sağlayamayacağı için genellikle okuma gözlükleri gereklidir.
Tamamen gözlük kullanmamak istiyorsanız farklı bir lens modeli seçmelisiniz.

Cerrahi Teknik ve Anestezi
Lens implantasyonu tamamen ağrısız bir operasyondur. Anestezi, özel damlalarla sağlanır. Bu tip anestezi aynı zamanda Topikal Anestezi olarak da bilinir. Damlalardan sonra Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) uygulanır. Monofokal Lensler 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir (Gözdeki lens kendi şeklini oluşturuyorsa genişlik 13 mm, uzunluk 6 mm olmalıdır).

Operasyon Süresi
Operasyon, yaklaşık 10 dakika sürmektedir. Hastaya bağlı olarak daha kısa veya daha uzun olabilir.

Operasyon Sırasında ve Sonrasında Ağrı Var Mı?
Tedavi, anestezi altında yapıldığından işlem tamamen ağrısızdır. Operasyondan sonra bile herhangi bir ağrı hissedilmemektedir.

Ameliyat Sonrası Süreç Nedir? Normal Günlük Yaşamınıza Ne Kadar Çabuk Dönebilirsiniz?
Hastanın tedavi edilen gözü bir gece kapalı tutulur. Ertesi günden itibaren günde 4 defa 2 damla uygulanır ve banyo dahil günlük yaşama da devam edilebilmektedir. Her iki lens de implante edildiğinde lense alışmak da çok daha kolaydır.

Lens uygulama süreci, doktorumuzun muayenesi sonrası belirlenmektedir. Doktorunuzla yapılan görüşmede gözünüzün sağlığından günlük aktivitelerinize kadar her şey değerlendirilerek lens uygulamasına karar verilecektir.

Monofokal Lens - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde monofokal lens implantasyonu, tamamen ağrısız bir operasyondur. Anestezi, özel damlalarla sağlanır. Bu tip anestezi aynı zamanda Topikal Anestezi olarak da bilinir. Damlalardan sonra Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) uygulanır. Monofokal Lensler 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir.

Kliniğimizde monofokal lens tedavisi, yaklaşık 10 dakika sürmektedir. Bu süre, hastaya bağlı olarak daha kısa veya daha uzun olabilir.