Monofokal Lens

Monofokal Lens Nedir?

Monofokal Lensler, korneanın kenarındaki (minimal invaziv) küçük bir kesi ile implante edilerek uzağı net bir şekilde görmenizi sağlayan lenslerdir. Monofokal Akıllı Lensler, ametropiyi (miyopluk) düzelttiği için belirli mesafeyi gözlüksüz bir şekilde net görmenizi de sağlar. Monofokal Lensler, görme kusuru olan 40-45 yaş üstü hastalar ve kataraktlı hastalar için de tercih edebilmektedir.

Monofokal Lens Tedavisi Nasıl Gerçekleştirilir?

Uzman göz doktorlarımız Monofokal Lens tedavisi öncesi sizleri kapsamlı bir muayeneden geçirir. Göz doktorlarımız, gözlerinizle alakalı sorunlarınızı tespit eder ve sizlerin estetik beklentilerine göre tedavi ve lens yöntemine karar verir. Monofokal Lens implantasyonu topikal anestezi yöntemi uygulanarak, tamamen ağrısız bir şekilde gerçekleştirilir. İleri teknoloji Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) kullanılarak lensler 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir. Ancak gözdeki lens kendi şeklini oluşturuyorsa genişlik 13 mm, uzunluk 6 mm olabilir.

Kliniğimizde CE Sertifikasına (Avrupa Standartları Sertifikası) sahip olan akıllı lensler kullanılmaktadır. Lenslerdeki UV filtresi ile retinaya gelebilecek etkilere karşı ek koruma sağlanarak gözün zarar görmesi de önlenir. Göz doktorlarımızın birikimi ve kullandığımız ileri teknoloji yöntemler sayesinde, göz operasyonlarımızda yüzde 100 başarı sağlıyoruz.

Monofokal Lens Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Monofokal Lens tedavisi öncesi hastanın sağlık durumu analiz edilir. Operasyon öncesi deneyimli göz doktorlarımız tarafından yapılan kapsamlı ön muayenede hastaya özel tedavi yöntemi ve lens yöntemi belirlenir. Ayrıca hasta, ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirilir.

Kliniğimizde damla yoluyla topikal anestezi yapılarak ağrısız bir şekilde gerçekleştirilen Monofokal Lens tedavisi, 10 ile 15 dakika sürmektedir. Tedavi sonrası hastanın tedavi edilen gözü bir gece kapalı tutulur. Ertesi günden itibaren günde 4 defa 2 kere damla uygulanır. Bu günden sonra duş alma da dahil günlük yaşamınıza devam edebilirsiniz ancak göz doktorlarımızın tavsiyelerine uymalısınız.

Monofokal Lens - Sıkça Sorulan Sorular

Monofokal akıllı lensler, uzak mesafeyi görmede sorun yaşayan hastalar, görme kusuru olan 40-45 yaş üstü hastalar ve kataraktlı hastalar için tercih edebilmektedir. Ancak unutulmamalıdır ki lens uygulaması, tecrübeli göz doktorlarımız tarafından yapılacak kapsamlı muayene sonrasında belirlenmektedir.

Kliniğimizde monofokal lens implantasyonu, tamamen ağrısız bir operasyondur. Anestezi, özel damlalarla sağlanır. Bu tip anestezi aynı zamanda Topikal Anestezi olarak da bilinir. Damlalardan sonra Fakoemilsifikasyon yöntemi (Phaco – Folklaser Yöntemi) uygulanır. Monofokal Lensler 2 mm’lik kesiden göze özel bir enjektör ile yerleştirilmektedir.

Kliniğimizde monofokal lens tedavisi, yaklaşık 10 dakika sürmektedir. Bu süre, hastaya bağlı olarak daha kısa veya daha uzun olabilir.