Kolajen Tedavisi

Kolajen Tedavisi Nedir?

Genetik ve çevresel faktörler, cilt kolajenini etkileyerek yaşlanma sürecini ortaya çıkarabilir ya da hızlandırabilir. Canlılık ve esneklik vererek cildi pürüzsüz ve genç bir halde tutan kolajen, hava kirliliği, güneş ışınları, sigara kullanımı ve aşırı stres gibi faktörlerden de olumsuz olarak etkilenmektedir.

Vücudun pek çok yerinde bulunan kolajen, vücut bütünlüğünün sağlanması ve bağ dokusunun güçlendirilmesi için oldukça önemli bir proteindir. Kolajen oranının eksikliği, cildin elastikiyetinin azalmasına neden olacağından, yanakları, elmacık kemiklerini, gülme hatlarını ve dudakları olumsuz olarak etkileyebilir. Yüze ve ellere uygulanabilen kolajen tedavisi, kırışıklıkların kaybolmasıyla cilt yüzeyinin tekrar pürüzsüz olmasını sağlar.

Kolajen Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kolajen tedavisi, kolajenin bir iğne ile cilt altına enjekte edilmesiyle uygulanmaktadır. Kolajenin en etkili olduğu alanlar yanak, göz çevresi ve alındır. Bunun en büyük nedeni ise kırışıklıkların burada oluşmasıdır. Kolajen tedavisi sonrası cilt önemli ölçüde sıkı görünürken kırışıklıklar ve ince çizgiler de kaybolmaktadır. Genellikle kadınlar tarafından tercih edilen kolajen tedavisine artık erkekler de ilgi göstermektedir.

Kolajen Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Kolajen tedavisi öncesi hastadan kan örneği alınarak EKG incelemesiyle birlikte sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Kolajen tedavisinde anestezi uygulanmazken, cilt alerjik reaksiyon gösterebilir. Bu nedenle tedavi öncesi muayene dikkatli bir şekilde yapılmalıdır. Kolajen tedavisi sonrası elde edilen bulgulara göre altı ile dokuz ay arasında takip tedavisi de gerekmektedir.

Kolajen Tedavisi - Sıkça Sorulan Sorular

Kolajen, yaşlanma, düzensiz uyku ve beslenme, hava kirliliği, güneş ışınları, sigara kullanımı ve aşırı stres gibi faktörlerden olumsuz olarak etkilenmektedir.

Kolajen tedavisi, kolajen proteininin bir iğne ile cilt altına enjekte edilmesiyle uygulanmaktadır.

Kolajen tedavisinde vücut alerjik reaksiyon gösterebilir. Bu nedenle kolajen tedavisi öncesi muayene dikkatli bir şekilde yapılmalıdır.