Kırışıklık Tedavisi

Kırışıklık Tedavisi Nedir?

Alın çizgileri veya kaz ayakları erken yaşta ortaya çıkabilir. Aynaya baktığınızda görünen bu kırışıklıklar özgüveninizi etkileyerek daha da yaşlı hissetmenize neden olabilir.

Kırışıklıkları azaltmak ve pürüzsüz ve çekici bir cildi geri kazandırmak için kırışıklık tedavisi uygulanmaktadır. Son dönemde kırışıklık tedavisinde oldukça güçlü yöntemler geliştirildi. Özellikle minimal invaziv kırışıklık azaltmada, çoğu zaman bir yüz germe işleminin sonucuna bile karşılık gelen, etkili ilerleme kaydedilmiştir. Likit lifting olarak adlandırılan bu yöntemler, kapsamlı bir şekilde test edildiğinden yıllardır başarıyla uygulanmakta ve ameliyatsız daha genç ve daha çekici bir görünüm isteyen hastalar için de tercih edilmektedir.

Kırışıklık Tedavisi Nasıl Yapılır?

Enjeksiyon, kırışıklık tedavisi için en kolay ve en hızlı prosedürdür. Derinin alt katmanlarına enjekte edilen farklı maddeler kullanılır. Dolgu adı verilen bu maddeler, kırışıklıkların birkaç dakika içinde dolgunlaşarak yok edilmesini sağlar. Dolgular şunları içerir:

• Hyaluronik asit
  • Otolog yağ
  • Polilaktik asit
  • Kalsiyum hidroksiapatit
  • Polikaprolakton

Kırışıklık tedavisi için hangi maddenin kullanılacağı, hastanın yaşına, kullanım yerine, hastanın kişisel fikirlerine ve doktorun görüşlerine bağlıdır. Karar verilen madde tedavi edilecek cilt bölgesine enjekte edilir. Dolgu maddesinin enjektesinden sonra hafif basınçla cilde masaj yapılır. Ağrı veya şişliği önlemek için soğuk uygulamalar kullanılır. Dolgular, kaybedilen hacmin yerini alarak cildin genç görünümünü geri kazandırır.

Kırışıklık Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Kırışıklık tedavisi öncesi hastadan kan örneği alınarak EKG incelemesiyle birlikte sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Kırışıklık tedavisinde anestezi gerekli değildir. Ancak gerekirse ağrıyı engellemek için hafif bir anestezik krem sürülebilir. Tedavi, yaklaşık 20 dakika sürerken klinikte yatış da gerekli değildir. Tedaviden sonra bir süre spor, sauna ve solaryumdan uzak durmalı ve biraz dinlenmeniz gerekmektedir.

Kırışıklık Tedavisi - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde, uzman ve tecrübeli doktorlarımız tarafından kırışıklıkları azaltmak, pürüzsüz ve çekici bir cildi geri kazandırmak için kırışıklık tedavisi uygulanmaktadır.

Kliniğimizde kırışıklık tedavisi, yaklaşık 20 dakika sürerken klinikte yatış da gerekli değildir. Tedaviden sonra bir süre spor, sauna ve solaryumdan uzak durmalı ve biraz dinlenmeniz gerekmektedir.

Kliniğimizde, kırışıklık tedavisinde herhangi bir ağrı hissetmezsiniz. Kırışıklık tedavisinde kullanılan hafif bir anestezik krem ile ağrı yok denecek kadar az olmaktadır.