Göz Hastalıkları

Göz çizdirme olarak da bilinen göz lazeri ameliyatı, kliniğimizde miyop, hipermetrop ve astigmat vb. göz hastalıklarının tedavilerinde kullanılmaktadır. Zaman zaman miyop, hipermetrop ve astigmat gibi göz hastalıklarında doktorlar tarafından yapılan kapsamlı muayenede göz lazeri kullanılamayacağına karar verilirse, göz içi lensler de tercih edilebilmektedir.

Göz lazeri ameliyatlarımız, ileri teknoloji teknikler kullanılarak iLasik, ReLex Smile ve PRK/Lasek göz lazeri yöntemleriyle gerçekleştirilir. Göz lazeri ameliyatı sürecinde, 3 boyutlu göz haritası çıkarmak için WaveFront teknolojisi, ActiveTrack 3D göz izleme sistemi ve bıçaksız Femtosaniye Lazer teknolojisi ile operasyonlarımızın başarı oranı artmaktadır. Göz içi lens tedavilerinde kullandığımız, Multifokal Lens, Trifokal Lens ve Monofokal Lens, CE sertifikasına ve UV filtreye sahip ileri teknoloji lenslerdir.

Miyop (Miyopi)

Miyop, yakınınızdaki nesnelerin net olduğu ancak uzaktaki nesnelerin bulanık göründüğü bir göz kusurudur. Bu göz kusuruna sahip olan kişilerde göz küresinin şekli gelen ışınların yanlış kırılmasına ve görüntülerin retina yerine retinanın önüne odaklanmasına neden olur.

Astigmat (Astigmatizm)

Astigmat, kornea şekil bozukluğudur. Bu durumda kornea yüzeyi eşit şekilde kavisli değilken aksine düzensiz bir şekilde kavisli olmaktadır. Gelen ışık, farklı yönlerde yansıdığından bir odak noktasında buluşamaz ve bulanık bir görüntü oluşur.

Yaşa Bağlı Ametropi – Presbiyopi

Yaşa bağlı yakını görme bozukluğu, çoğu insanın karşılaşılabildiği, ileri yaşlarda ortaya çıkan bir görme bozukluğudur. Bu durum genellikle okuma gözlüğü ve progresif (çok odaklı) gözlük ile çözülmeye çalışılır. Ametropya, göz merceğinin yaşa bağlı sertleşmesinden kaynaklandığından uzaklığa ve yakınlığa uyum sağlama yeteneğinin kaybına sebep olur.

Katarakt

Katarakt durumunda bilinmeyen bir nedenle göz merceğinin yapısal proteinleri değişerek kristalleşir. Gözün normalde berrak merceği bulanıklaşarak görüntüyü matlaştırır. Çünkü ışık, artık engelsiz olarak yansıyamaz ve aynı zamanda dağılır. Bu da retinada artık keskin görüntüler olmadığı anlamına gelmektedir.

Katarakt, genellikle 60 yaş ve üzerinde görüldüğünden yaşlılık kataraktı olarak da adlandırılır. Ancak hastalar genç yaşlarda da katarakttan etkilenebilir. Bu hastalık, dünyadaki tüm körlüklerin yüzde 40’ından fazlasına neden olmaktadır. Erken tanı konulabilmesi için 40 yaşından itibaren düzenli olarak göz muayenesi yaptırılmalıdır.

Makula Dejenerasyonu

İleri yaşta en fazla ortaya çıkan görme bozukluklarından biri de yaşa bağlı makula dejenerasyonudur. Bu durum iki şekilde ortaya çıkabilir. Bunlar kuru ve ıslak makula dejenerasyonudur. Kuru makula dejenerasyonu ile görme keskinliği yavaş ama istikrarlı bir şekilde azalmaktadır. Hastalığın sonuçlarını en azından kısmen telafi etmek için, büyüteçler, ekran okuyucular vb. gibi büyüteçli görsel yardımcılar kullanılabilir. Islak makula dejenerasyonu, kuru makula dejenerasyonundan çok daha hızlı geliştiğinden, bu hastalık yeni ilaçlar (VEGF inhibitörleri) ile durdurulabilir.

Glokom

“Glokom” terimi, göz içi basıncındaki artışla ilişkili çeşitli göz hastalıklarını kapsar. Yetişkinlerde göz içi basıncı genellikle 15-20 mm / Hg civarındadır. Bu değer büyük ölçüde artarsa optik sinirde onarılamaz hasara yol açabilir. Bu nedenle düzenli göz içi basıncı testleri önerilmektedir. Hastalığın daha da kötüye gitmesini önlemek için ilaç kullanılabilir veya ameliyat düşünülebilir.

Diyabetik Retinopati

Diyabetik retinopati, gözleri etkileyen bir diyabet komplikasyondur. Gözün arkasındaki ışığa duyarlı dokunun kan damarlarının zarar görmesinden kaynaklanır. Bu durumun tedavisi, lazer ve soğuk terapi ile çok sınırlı ölçüde mümkündür. Bu nedenle, önleyici tedbirler almak önemlidir:

• Kan şekeri değerinin optimum ayarında olmalıdır.
  • 120/80 mmHg kan basıncı değerleri korunmalıdır.
  • Sigara içilmemelidir.

Kliniğimiz, göz lazeri ve göz içi lens tedavilerini, uzman ve tecrübeli doktorları ile komplikasyonsuz bir şekilde gerçekleştirmeye devam etmektedir. Sahip olduğumuz uluslararası deneyim ile göz hastalıklarına ileri teknoloji yöntemlerle basit bir şekilde çözen kliniğimiz, operasyonlarını yüzde 100 başarı oranı ile tamamlıyor. Uzun yıllardır yurt dışından ve yurt içinden yaklaşık 55 bin hastayı tedavi eden kliniğimizin hizmet kalitesi, 2014’ten beri her yıl Uluslararası Sağlık Akredite Kuruluşu Joint Commission International (JCI) tarafından kontrol edilerek onaylanmaktadır.

Göz Hastalıkları - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimiz, uzman ve tecrübeli göz cerrahisi doktorları, öncelikle hastalarımızı kapsamlı bir muayeneden geçirerek göz hastalığını belirler. Daha sonra hastanın da istekleri dinlenerek, göz lazeri ve göz içi lens tedavilerinden hangisinin uygulanacağına doktorlarımız tarafından karar verilir. Kliniğimizin tecrübeli doktorları, teknolojisi ve hastane ortamı, göz cerrahisinde her türlü soruna çözüm bulabilecek kapasitededir. Bu sayede kliniğimiz, 2006 yılından beri 55 binin üzerinde hastayı tedavi etmiştir.

Kliniğimiz, uzman ve tecrübeli göz doktorları, öncelikle hastalarımızı kapsamlı bir muayeneden geçirerek göz hastalığını belirler. Daha sonra hastanın da istekleri dinlenerek, göz lazeri ve göz içi lens tedavilerinden hangisinin uygulanacağına doktorlarımız tarafından karar verilir. Kliniğimizin tecrübeli doktorları, teknolojisi ve hastane ortamı, göz cerrahisinde miyop hastalığı da dahil olmak üzere her türlü soruna çözüm bulabilecek kapasitededir.