Göz Hastalıkları

Göz lazeri ameliyatı, miyop, hipermetrop ve astigmat gibi göz rahatsızlıklarının tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. Bazı durumlarda, göz lazeri ameliyatı uygun olmayabilir; bu gibi sorunlarda, göz içi lensler alternatif bir seçenek olarak değerlendirilir.

Medibeauty Klinik’te göz lazeri ameliyatları, iLasik, ReLEx Smile ve PRK/Lasek gibi farklı tekniklerle yapılmaktadır. Bu teknikler, WaveFront, ActiveTrack 3D ve Femtosaniye Lazer gibi ileri teknoloji sistemlerle desteklenmektedir.

Göz içi lens tedavilerinde ise, multifokal lens, trifokal lens ve monofokal lens gibi çeşitli lens tipleri kullanılmaktadır. Bu lensler, gözünüze uygun şekilde tasarlanmış, CE belgeli ve UV korumalı ileri teknoloji ürünlerdir.

Kliniğimiz göz cerrahisi doktorları, öncelikle hastalarımızı kapsamlı bir muayeneden geçirerek göz hastalığını belirlerler. Daha sonra hastanın istekleri de göz önüne alınarak, göz lazeri ve göz içi lens tedavilerinden hangisinin uygulanacağına doktorlarımız tarafından karar verilir.

Miyop (Miyopi)

Miyop, yakınınızdaki nesnelerin net olup uzaktaki nesnelerin bulanık göründüğü bir göz kusurudur. Bu göz kusuruna sahip kişilerde göz küresinin şekli, gelen ışınların yanlış kırılıp görüntülerin retina yerine retina önüne odaklanmasına neden olur.

Astigmat (Astigmatizm)

Astigmat, kornea şekil bozukluğudur. Bu durumda kornea yüzeyi eşit şekilde kavisli değilken aksine düzensiz bir şekilde kavisli olmaktadır. Gelen ışık, farklı yönlere yansıdığından bir odak noktasında buluşamaz ve bulanık bir görüntü oluşur.

Yaşa Bağlı Ametropi – Presbiyopi

Yaşa bağlı yakını görme bozukluğu, çoğu insanın karşılaşılabildiği, ileri yaşlarda ortaya çıkan bir görme bozukluğudur. Bu durum genellikle okuma gözlüğü ve progresif (çok odaklı) gözlük ile çözülmeye çalışılır. Ametropya, göz merceğinin yaşa bağlı sertleşmesiyle birlikte uzaklığa ve yakınlığa uyum sağlama yeteneğinin kaybına sebep olur.

Katarakt

Kataraktta, bilinmeyen bir nedenle göz merceğinin yapısal proteinleri değişerek kristalleşir ve gözün normalde berrak merceği bulanıklaşarak görüntüyü matlaştırır. Bu durumda ışık, artık engelsiz olarak yansıyamaz ve aynı zamanda dağılır. Bu da retinada artık keskin görüntüler olmadığı anlamına gelir.

Genellikle 60 yaş ve üzerinde görüldüğünden yaşlılık kataraktı olarak da adlandırılır. Ancak, genç yaşlardaki hastalar da katarakttan etkilenebilirler.

Katarakt, dünyadaki tüm körlüklerin yüzde 40’ından fazlasına neden olmaktadır. Erken tanı konulabilmesi için 40 yaşından itibaren düzenli olarak göz muayenesi yaptırılmalıdır.

Makula Dejenerasyonu

İleri yaşta en fazla ortaya çıkan görme bozukluklarından biri de yaşa bağlı makula dejenerasyonudur. Bu durum iki şekilde ortaya çıkabilir; kuru ya da ıslak makula dejenerasyonu.

Kuru makula dejenerasyonunda görme keskinliği yavaş ama istikrarlı bir şekilde azalmaktadır. Hastalığın sonuçlarını en azından kısmen telafi etmek için, büyüteçler, ekran okuyucular vb. büyüteçli görsel yardımcılar kullanılabilir.

Islak makula dejenerasyonu ise, kuru makula dejenerasyonundan çok daha hızlı geliştiğinden, bu hastalık yeni ilaçlar (VEGF inhibitörleri) ile durdurulabilir.

Glokom

Glokom terimi, göz içi basıncındaki artışla ilişkili çeşitli göz hastalıklarını kapsar. Yetişkinlerde göz içi basıncı genellikle 15-20 mmHg civarındadır. Bu değer büyük ölçüde artarsa optik sinirde onarılamaz hasara yol açabilir, bu nedenle düzenli göz içi basıncı testleri önerilmektedir. Hastalığın daha da kötüye gitmesini önlemek için ilaç kullanılabilir veya ameliyat düşünülebilir.

Diyabetik Retinopati

Diyabetik retinopati, gözleri etkileyen bir diyabet komplikasyondur. Gözün arkasındaki ışığa duyarlı dokunun kan damarlarının zarar görmesinden kaynaklanır. Bu durumun tedavisi, lazer ve soğuk terapi ile çok sınırlı ölçüde mümkündür. Bu nedenle, önleyici tedbirler almak önemlidir:

• Kan şekeri değerinin optimum ayarında olmalı,
  • 120/80 mmHg kan basıncı değerleri korunmalı,
  • Sigara kullanımından uzak durulmalıdır.

Medibeauty Klinik, göz lazeri ve göz içi lens tedavilerini, uzman ve tecrübeli doktorları ile komplikasyonsuz bir şekilde gerçekleştirmektedir.

Göz hastalıklarını, ileri teknoloji yöntemlerle destekleyerek çözen kliniğimiz, operasyonlarını yüzde 100 başarı oranı ile tamamlamaktadır. Uzun yıllardır yurt dışından ve yurt içinden yaklaşık 55 bin hastayı tedavi eden kliniğimizin hizmet kalitesi, 2014’ten beri her yıl Uluslararası Sağlık Akredite Kuruluşu Joint Commission International (JCI) tarafından kontrol edilerek onaylanmaktadır.

Göz Hastalıkları - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizin tecrübeli doktorları, teknolojisi ve hastane ortamı, göz cerrahisinde her türlü göz rahatsızlığına çözüm bulabilecek kapasitededir.

Hastalarımız, kapsamlı bir muayeneden geçirilerek göz hastalığı belirlenir. Daha sonra, bir çözümün mümkün olup olmadığına ve göz lazeri ve göz içi lens tedavilerinden hangisinin uygulanacağına karar verilir.

Miyop, gözün odak noktasının retinanın önünde olması nedeniyle uzak mesafedeki nesnelerin bulanık görülmesi durumudur. Miyop hastalığına sahip olan kişiler, gözlük veya kontakt lens kullanarak görüşlerini düzeltebilirler, ancak bu yöntemler kalıcı bir çözüm sağlamaz.

Göz lazeri tedavisi, gözün kırılma gücünü değiştirerek görüşü iyileştiren bir yöntemdir. Göz içi lens tedavisi ise, gözün içine yerleştirilen yapay bir lens ile görüşü düzelten bir yöntemdir.

Kliniğimizdeki uzman ve tecrübeli göz doktorları, hastalarımızı detaylı bir şekilde muayene ederek miyop derecelerini belirler. Daha sonra hastanın istekleri de dinlenerek, göz lazeri veya göz içi lens tedavilerinden hangisinin daha uygun olduğuna karar verilir.