Diş Köprüsü

Diş Köprüsü Nedir?

Hastalık, stres, hormon değişiklikleri veya yaş ilerlemesi gibi nedenlerle dişler kaybedilebilir. Diş köprüsü, dişlerin kaybedilmesi ve zarar görmesi nedeniyle oluşan bu boşlukları kapatmak için kliniğimizde bir çözüm olarak uygulanmaktadır.

Diş köprüsü tedavisinde, zirkonyum kaplama kullanılabilir. Zirkonyum kaplama ile oluşturulan diş köprüsü, estetik, dayanıklılık ve uyumluluk açısından tercih edilmektedir. Diş köprüsü aynı zamanda 5 ile 15 yıl arasında bir dayanıklılık sağlamaktadır.

Diş Köprüsü Tedavisi Nasıl Yapılır?

Uzman diş estetiği doktorlarımız, diş köprüsü tedavisi öncesi sizleri kapsamlı bir muayeneden geçirerek, dişlerinizin durumunu kontrol eder. Birden çok adımlı bir süreç olan diş köprüsü tedavisinin başlangıcında, eğer ki gerekiyorsa, köprü görevi görecek dişin kesilerek yapısı düzeltilir. Buradaki dişlerin köprü diş için ölçüleri alındıktan, hastanın ağız ve çene ölçüleri de belirlenerek özel bir yapıştırıcıyla köprü diş yerleştirilir. Bu diş köprüsü geçici olarak kullanılır ve kalıcı olan diş köprüsü hazırlandıktan sonra yerine yerleştirilir. Boşluğa sahip olan dişlerin ortasına bir köprü elemanı (yapay diş) yerleştirilerek sabitlenir. Bu sabit protezler sıkıca yapıştırıldığından çıkarılamaz. Diş köprülerinin bitişik dişlere (çevreleyen dişler bir köprüde sütun görevi görür) tutturulduğu ve bu destekleyici dişlerin de taşlanması gerektiği unutulmamalıdır.

Diş köprüsü, iki diş arasında yapay bir diş görevi görmektedir. Bu nedenle yanındaki dişler sallantılı veya sağlıksız olmamalıdır. Aksi takdirde düşme riski de yüksektir. Diş estetiğinde uzman doktorlarımızın dikkati, hassasiyeti ve tecrübesi sayesinde diş köprüsü tedavileri başarılı bir şekilde gerçekleştirildiğinden hastalarımızın bu konuda şikayeti hiç olmamaktadır.

Diş Köprüsü Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Diş köprüsü tedavisi öncesi hastanın sağlık durumu analiz edilir. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Diş köprüsü tedavisi öncesi bölge muayene edilerek röntgen çekilir. Uzman diş estetiği doktorlarımız, operasyona buna göre karar verir.

Kliniğimizde diş köprüsü tedavisi birkaç seans şeklinde gerçekleştirilebilir. Tedavinin nasıl ve kaç aşamada gerçekleşeceği kapsamlı muayene sonrasında tecrübeli diş estetiği doktorlarımız tarafından belirlenir. Tedavi sonrası doktorlarımızın tavsiyelerine uyarak hareket etmeli ve kontrollerinizi aksatmamalısınız.

Diş Köprüsü - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde uygulanan diş köprüleri, sağlamlıkları, esneklikleri ve iyi uyumları (biyouyumluluk) nedeniyle uzun süreli kullanım için ideal bir tedavi yöntemidir. Diş köprüsü, aynı zamanda 5 ile 15 yıl arasında bir dayanıklılık sağlamaktadır.

Kliniğimizde diş köprüsü tedavisi, birkaç seans şeklinde gerçekleştirilebilir. Tedavinin nasıl ve kaç aşamada gerçekleşeceği ise doktorlarımız tarafından yapılacak kapsamlı muayene ile belirlenir.