Diş İmplantı

Diş İmplantı Nedir?

Yüksek saflıkta titanyumdan oluşan yapay diş implantları, hassasiyetle üretilir. Bu sayede insan dokuları ile uyumlu olan diş implantı, çene kemiğine biyolojik bir şekilde bağlanarak vücudun bir parçası haline gelir. Sağladıkları bu yüksek doku uyumu nedeniyle de başarı oranları yüksektir.

İmplantlar, diş yatağı hastalıkları, periodontal hastalıklar, diş çürümeleri ya da kazalara bağlı diş kayıpları için iyi bir alternatiftir. Ayrıca implant tedavisi, tek diş için ya da çoklu diş eksiklikleri için uygulanabilirken herhangi bir yaş sınırı da bulunmamaktadır.

Diş İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

Biyouyumlu olarak bilinen implantlar, kemikle Osseo entegrasyonu adı verilen güvenli bir bağ oluşturmaktadır. İmplantların üzerine kuron, köprü veya protez takılabilmektedir. Diş implantı yapılırken, uygulanan dişin etrafındaki komşu dişlere müdahale edilmez. Diş implantları, kendi dişlerinizden farksızdır ve doğal bir görünüm sağlar. İmplant yapılırken kemikle bir bütünlük oluşturduğu için kalıcı bir yöntemdir. Diş kayıplarında yaşanan kök boşlukları, diş implantı sayesinde güçlü bir şekilde doldurulur. Diş implantları doğal dişinizden farksız olduğu için yemek yerken de herhangi bir problem yaratmaz.

Diş implantı, farklı uzunluklarda ve farklı çaplarda, sarmal veya silindirik bir sistemdir. Diş implantı, diş kaybından önce diş kökünüzün tam olarak bulunduğu yere yerleştirilir ve kemikle birlikte sıkıca büyür.

Diş implantı tedavisinde amaçlanan yere bistüri veya zımba ile kesi yapılarak diş etleri cerrahi olarak açılır. Daha sonra çene kemiği, steril salin solüsyonu ile yeterli soğutmaya sahip özel matkaplar kullanılarak planlanan pozisyon ve implant boyutu için hazırlanır. Seçilen konumu (deliğin yönü, derinliği, vb.) kontrol etmek için bir X-ışını kontrolü de gerçekleştirilebilir. Daha sonra implant kemiğe sıkıca yerleştirilir. Diş implantı yerleştirildikten sonra, ya yapay diş köküne sözde bir iyileştirme başlığı vidalanır ve mukoza zarı tekrar dikilir (kapalı yöntem) ya da doğrudan dişeti için kullanılan küçük bir direk ile (açık yöntem) şekillendirme yöntemi uygulanır. Bazı durumlarda, implanta anında geçici takma dişler de kullanılabilmektedir.

Kliniğimizin diş estetiğinde uzman doktorları, sahip olduğumuz en yeni teknolojik yöntemler ve uluslararası deneyim ile diş tedavilerini komplikasyonsuz bir şekilde gerçekleştirmektedir. Diş estetiğinde sahip olduğumuz ileri tanı ve tedavi yöntemleri, iyileşme sürecinin hızlı ve sağlıklı olmasını sağlar. Bu sayede hastalarımız, daha mutlu ve beyaz gülüşlerle kliniğimizden ayrılmaktadır.

İmplantlar Ne Kadar Dayanıklıdır?

İmplantların uzun süre dayanmasını sağlamak için düzenli kontroller ve çok iyi bir ağız hijyeni şarttır. Aynı zamanda protezlerin işlevselliği ve doğru uyumu da kontrol edilmelidir. Yıllar süren çalışmalar dişsiz çenelerin çok yüksek bir başarı oranına sahip olduğunu göstermiştir. İmplantlar bir ömür boyu dayanabilir. Aşırı sigara içmek, kötü ağız hijyeni, kalıcı diş eti kanaması ve kemik dokusunun iltihaplanması gibi durumlar implant kaybına neden olabilir. Bazı nadir durumlarda ise yapay diş kökü kemiğe yapışmayabilir. Bu nedenle diş implant tedavisi sonrasında doktorlarımızın tavsiyelerine uyarak hareket etmelisiniz.

Diş İmplant Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Diş implant tedavisi öncesi hastanın sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Kliniğimizde diş implant tedavisi lokal anestezi işlemiyle gerçekleştirilir. İşlemden önce tedavinin yapılacağı bölge, uzman doktorlarımız tarafından kapsamlı bir şekilde muayene edilir. Dişlerin röntgeni çekilerek çene kemiklerinin ve dişlerin ölçüsü alınır. Doktorlarımız bu muayene sonrasında hastaya özel tedavi yöntemi belirleyerek uygular. Tedavi sonrası bir süre doktorlarımızın tavsiyelerine uyarak hareket etmelisiniz.

Diş İmplantı - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde diş implant tedavisi sürecinde, doktorlarımız kapsamlı bir muayene ile dişlerinizin durumunu analiz eder. Diş yapısının incelendiği bu muayenede, implant uygulanmaya karar verilirse, çenenizin DVT röntgenleri ve alçı modelleri esas alınarak tedavi planlanır. Daha sonra implant uygulamasına geçilerek operasyon tamamlanır. Kliniğimiz uzman ve tecrübeli doktorları, sahip olduğu birikim ile diş cerrahisi operasyonlarını, 2006 yılından beri komplikasyonsuz bir şekilde gerçekleştirmektedir.

Diş implantı için herhangi bir yaş sınırı yoktur. Kliniğimizde tecrübeli doktorlarımız tarafından gerçekleştirilecek kapsamlı muayenede, hastanın sağlık durumu analiz edilerek, tedaviye karar verilir.

Kliniğimiz doktorları tarafından gerçekleştirilecek kapsamlı muayenede, dişlerin ve kemik yapısının durumunun uygun olduğuna karar verilirse, diş implant tedavisinin hemen yapılması mümkündür.

Kliniğimizde diş implantı tedavisi sonrası, normal dişlerinizden fark etmeksizin, yemek yiyebilirsiniz. Diş implantı, temelde kendi kemiğinize vidalanmasından ve materyal olarak dişe benzerlik göstermesinden dolayı kendi dişlerinizin aynısına sahip olmanızı sağlayacaktır.