Botoks

Botoks Nedir?

Yüzde çeşitli nedenlerle kırışıklıklar ortaya çıkabilir. Genellikle yaşlanma süreci nedeniyle ortaya çıkan bu kırışıklıklar genç yaşlarda da görülmektedir. Yüzdeki bu kırışıklıkları giderebilmek için botulinum tip A proteini yüze enjekte edilerek botoks uygulaması gerçekleştirilir.

Kaş, alın ve göz çevresinde oluşan kırışıklıkların botoks sayesinde kolay bir şekilde giderilmesiyle genç ve dinamik bir yüze sahip olabilirsiniz. Yüz ve mimik kaslarının kasılmasını geçici olarak engelleyen botoks ile kırışıklıkların yanı sıra kaş ve kaş çizgilerinin yanında ortaya çıkan kaz ayakları için de kullanılabilir. Botoks, aşırı terleme ve migren tedavilerinde de çözüm olarak tercih edilirken genç hastalarda ise profilaksi (hastalık ortaya çıkmadan hastalığın önlenmesi) olarak da uygulanmaktadır.

Botoks uygulaması genellikle kadınlar tarafından tercih edilmektedir. Ancak son dönemlerde erkekler tarafından da ilgi görmeye başlamıştır.

Botoks Nasıl Yapılır?

Botoks, genellikle elmacık kemiğine kadar yüzün üst tarafında üçte birlik kısmının altına enjekte edilerek uygulanmaktadır. Son derece çok ince uçlu bir kanül ile ağrısız bir şekilde enjekte edilen botoks, lokal anestezik veya soğuk uygulama ile yapılmaktadır. Bu sayede de batma etkisi profilaktik olarak engellenebilir. Hyaluronik asit dolgu maddeleri gibi aktif bileşenlerle kombinasyon halinde, bütünsel yaşlanma karşıtı tedavileri uygulama seçeneği de vardır. Botoksta mimik hareketlerinin azaltılması isteniyorsa uygulama mimik kaslarının içine, terleme şikayetlerinin giderilmesi isteniyorsa deri içine yapılır.

Botoks uygulamalarında kullanılan ürün markası ve miktarı, yeniden tedavi ve sinir kas tamirinin hızı gibi birçok faktörü etkilerken, operasyonun maliyetini de belirlemektedir. Kliniğimizde Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı ürünler kullanılmakta, hasta gözetiminde ona özel olarak açılan ürünler katkı maddesi eklenmeden ve çoğaltılmadan direkt olarak uygulanmaktadır.

Botoks Uygulaması Öncesi ve Sonrası

Botoks uygulaması öncesi hastadan kan örneği alınarak EKG incelemesiyle birlikte sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Tedavi, lokal anestezi altında krem ​​veya soğuk uygulama ile yapılarak genellikle yaklaşık 15-20 dakika sürer. Ancak botoksun etkisini göstermesi yaklaşık iki günü bulabilir. Uygulama sonrası günlük hayatınıza hemen geri dönebilirsiniz.

Botoks - Sıkça Sorulan Sorular

Botoks tedavisi için cinsiyet fark etmemektir. Kliniğimizde botoks tedavisi, erkekler için de başarıyla uygulanmaktadır.

Botoks tedavisi, genellikle 15-20 dakika sürer. Ancak botoksun etkisini göstermesi yaklaşık iki günü bulabilir. Uygulama sonrası günlük hayatınıza hemen geri dönebilirsiniz.

Botoks tedavisinin yapılacağı yerin merdiven altı estetik merkezi olmamasına dikkat etmelisiniz. Kliniğimizde Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı ürünler kullanılmakta, hasta gözetiminde ona özel olarak açılan ürünler katkı maddesi eklenmeden ve çoğaltılmadan direkt olarak uygulanmaktadır. Botoks uygulamalarında kullanılan ürün markası ve miktarı, yeniden tedavi ve sinir kas tamirinin hızı gibi birçok faktörü etkilerken, operasyonun maliyetini de belirlemektedir.