Aşırı Terleme (Hiperhidroz) Tedavisi

Aşırı Terleme (Hiperhidroz) Nedir?

Vücut ısısını dengelemek için fizyolojik bir olay olan terleme, insanlar için sağlıklıdır. Otonom sinir sistemi tarafından kontrol edilen terleme, zaman zaman gereğinden fazla olabilmektedir. Vücut, yüksek sıcaklıklarda aşırı ısınmadan dolayı ter üreterek fiziksel efordan kaçınmaya çalışır. Ayrıca korku ve sinir gibi psikolojik durumlar da ter üretimini tetiklemektedir.

Kontrol edilemeyen fazla terleme olması durumuna aşırı terleme (hiperhidroz) denilmektedir. Ciltte normal seviyeden fazla gerçekleşen terleme olan aşırı terleme (hiperhidroz), özellikle elleri, ayakları, koltuk altlarını, yüzü veya boynu etkilemektedir. Buraları daha fazla etkilemesinin sebebi ise çok sayıda ter bezinin olmasıdır. Aşırı terleme (hiperhidroz) nedeniyle deri, egzama, siğil veya mantar enfeksiyonlarının gelişimine duyarlı hale geldiğinden çabuk tedavi edilmelidir.

Aşırı terleme (hiperhidroz), el sıkışmanızdan tutun da psikolojik faktörlere kadar pek çok şeyi etkilemektedir. Bu nedenle estetik bir sorun olmasının yanında korku ve güvensizlik de yaratabilir.

Aşırı Terleme (Hiperhidroz) Tedavisi Nasıl Yapılır?

Aşırı terleme (hiperhidroz) tedavisinde en sık tercih edilen yöntem, kliniğimizde de uygulanan, botoks tedavisidir. Tedaviye başlamadan önce aşırı terleme (hiperhidroz) alanının tespit edilebilmesi için iyot nişasta testi yapılabilir. Aşırı terleme (hiperhidroz) alanı tespit edildikten sonra tedaviye geçilir. Botoks tedavisi ile aşırı terlemeden muzdarip olan el, ayak ve koltuk altı tedavi edilebilir.

Botoks tedavisi, ter bezlerinin uyarılmasını engellemektedir. Bu nedenle botoks tedavisi ile ter bezleri aktivitesi azalmaktadır. Aşırı terleme (hiperhidroz) alanının tespit edilmesi sonrasında botoks tedavisi uygulanır. Oldukça kısa süren bu tedavi sonrasında iki haftaya kadar terlemede bir azalma görülürken, tedavinin etkisi 3 aydan 12 aya kadar çıkmaktadır.

Aşırı Terleme (Hiperhidroz) Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Aşırı terleme (hiperhidroz) tedavisi öncesi hastadan kan örneği alınarak EKG incelemesiyle birlikte sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir. Doktorlarımız kapsamlı muayenede isteklerinize öncelik vererek hareket ederler.

Kliniğimizde aşırı terleme (hiperhidroz) tedavisi, genellikle lokal anestezi altında gerçekleştirilir. Ancak tedavinin yapılacağı bölgeye göre genel anestezi veya sedasyon da kullanılabilmektedir. Operasyon süresi tedavinin türüne ve kapsamına göre değişmektedir. Uzman doktorlarımızın pratiği ve deneyimi aşırı terleme tedavi sürecinin sağlıklı ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesini sağlar.

Aşırı Terleme (Hiperhidroz) - Sıkça Sorulan Sorular

Daha az alkol, kahve ve sigara tüketimi aşırı terlemeyi azaltır. Aynısı baharatlı yiyecekler ve baharatlar için de geçerlidir. Terlemenin azaltılması için ayrıca nefes alabilen, hava geçiren giysiler giyilmelidir. Ancak aşırı terlemenin çözülememesi durumunda kliniğimizde aşırı terleme (hiperhidroz) tedavisi için başvurabilirsiniz.

Kliniğimizde uzman ve tecrübeli doktorlarımız tarafından gerçekleştirilecek aşırı terleme (hiperhidroz) tedavisi ile, iki haftaya kadar terlemede bir azalma görülürken, tedavinin etkisi 3 aydan 12 aya kadar değişmektedir.