Aşılama Tedavisi

• clockHafta içi 09:00 – 17:00
    Cumartesi 10:00 – 14:00
Doktorumuza Sorun

Doğal yollarla çocuk sahibi olunamayan durumlarda farklı yollara başvurularak çocuk sahibi olmak mümkündür. Çocuk sahibi olamayan çiftlerde, her türlü teknik ve sağlıksal kontrolden geçtikten sonra en önemli aşama olan kadının yaşı ön planda tutulur. Eğer kadın 35 yaşının altındaysa ve tüm yumurtlama süreci ile gelişiminde bir problem yoksa tüp bebek tedavisi yerine aşılama yöntemi uygulanması tavsiye edilir.

Aşılama tedavisi, erkeğin sperm hareketleriyle ilgili yaşanan problemlerde kullanılan bir yöntemdir. Sperm sayısı, yapısı ve hareketliliği normalin altındaysa aşılama tedavisine başlanabilir. Aşılama tedavisi uygulanmadan önce erkekten alınan meni örneği sayı, hareket, yapı ve antisperm antikorları yönünden detaylı olarak incelenir. Kadının ise; tüplerinin açık olup olmadığının değerlendirilmesi gereklidir.

Bu tedavinin başarısı, erkekteki toplam sperm hareketine bağlıdır. Bu hareketlenme sayısı 3 milyonun üzerindeyse aşılama yönteminin başarıya ulaşma ihtimali daha yüksektir.

Aşılama Tedavisi Süreci Nasıldır?

Kadınlarda âdet döneminin 2. veya 3. gününde yapılan ultrasonografide, içinde bulunan ayda tedavinin başlamasına herhangi bir engel durum saptanmazsa, ağızdan alınan ilaçlar ya da düşük doz iğneler ile oosit gelişimi desteklenir. Kadın yumurtalıklarının uyarılması için ilaç enjekte edilir. İlaç kullanımından itibaren belli aralıklarla ultrasonografik incelemeler yapılmaya devam edilir. Yumurtanın içinde bulunduğu kesenin çapı istenilen ölçülere geldiğinde, yumurtanın çatlamasına yol açacak bir iğne yapılır. Bu işlemden yaklaşık 48 saat sonra ise aşılama tedavisine başlanır. Aynı zamanda bu süreçte erkekten de alınan spermlerin hareketliliği özel yöntemler ile laboratuar ortamında zenginleştirilir ve çoğaltılır. Daha sonrasında hazırlanan örnekler, anne adayının rahmine enjekte edilir. Aşılama tedavisinde uygulanan tüm süreçler yaklaşık 15 gün sürer.

Aşılama Tedavisinin Başarı Oranı Nedir?

35 yaşın altındaki endometriozis hastalığı olmayan, düzenli adet gören ve tüpleri açık olan kadınlarda aşılama tedavisinin başarı oranı daha yüksektir. Genele bakıldığında aşılama tedavisi uygulanarak gebe kalma şansı her uygulamada için yaklaşık % 15-20 civarlarındadır.

Kaç Kez Aşılama Tedavisi Yapılabilir?

Aşılama tedavisi 2-3 kez denenebilir. Sonrasında ise istenilen başarı elde edilemezse tüp bebek tedavisine geçilmesi önerilir.

Sorularınız mı Var?

[contact-form-7 id=”3430″]