Akne İzi Tedavisi

Akne İzi Nedir?

Vücut, çok fazla yağ ürettiği zaman akne oluşabilmektedir. Gözenek şekilde oluşan bu akneler ölü deri hücreleri ve aşırı yağ nedeniyle tıkanarak şişmeye ve kızarıklığa neden olabilir. Akneli, sivilceli veya lekeli cilt, özellikle gençlerde gelişim aşamalarında ortaya çıkarak yara izine yol açtığından, görünüşü fazla etkilemektedir. Sivilce olarak adlandırılan bu izler için de sivilce izi kremi gibi benzer ilaçlar kullanılırken, makyaj yapılarak da yara izleri gizlenebilir. Ancak bunların etkili olmaması durumunda ise akne (sivilce) izi tedavisine başvurulmaktadır.

Akne, ciltteki yağ kanallarının tıkandığı dermatolojik bir sorunken birçok nedenden dolayı olabilmektedir. Ergenlik, hamilelik ve adet döngüsü gibi hormonal değişiklikler akneye sebep olabileceği gibi yağlı ürünlerin tüketilmesi de vücuttaki akne ve sivilceleri artırabilmektedir. Takip veya tedavi edilmezse daha sonra kistlere veya yumrulara dönüşen enfeksiyonlar gelişebilir.

Akne İzi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Akne (sivilce) izi, hastadan hastaya göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle kliniğimizde akne izi tedavisinde, hastaya bireysel olarak odaklanılmaktadır. Uzman estetik doktorlarımız, tedavi öncesi gerçekleştirilen kapsamlı muayenede sizin estetik olarak beklentilerinizi dinleyerek hareket eder.

Kliniğimizde akne (sivilce) izi tedavisinde, cilt yüzeyi soyularak alttaki katmanlara ulaşılır. Bu sayede cilt de yumuşatılmış olur. Tedavi için lazer peeling ya da dermabrazyon kullanılır. Hastaya göre seçilen tedavi yöntemi sonrasında yeni cildin oluşma süresi yaklaşık iki ile dört hafta arasında değişebilmektedir.

Akne İzi Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Akne (sivilce) izi tedavisi öncesi hastadan kan örneği alınarak EKG incelemesiyle birlikte sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Kliniğimizde lokal veya genel anestezi altında gerçekleştirilen akne (sivilce) izi tedavisi, genellikle 45 ile 60 dakika sürmektedir. Akne (sivilce) izi tedavisi sonrası enfeksiyonu önlemek ve sorunsuz bir iyileşme için yara düzenli olarak kontrol edilmelidir. Bu nedenle tedavi sonrası doktorlarımızın tavsiyelerini unutmamalısınız.

Akne (Sivilce) İzi Tedavisi - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde, akne (sivilce) izi tedavisi için lazer peeling ya da dermabrazyon kullanılır. Uzman ve tecrübeli doktorlarımızın gerçekleştireceği kapsamlı muayene ile birlikte tedavi yöntemi belirlenir. Akne (sivilce) izi tedavisinde cilt yüzeyi soyularak alttaki katmanlara ulaşılır. Bu sayede cilt de yumuşatılmış olur. Tedavi sonrasında yeni cildin oluşma süresi, yaklaşık iki ile dört hafta arasında değişebilmektedir.