Akne İzi Tedavisi

Akne İzi Nedir?

Akneli, sivilceli veya lekeli cilt, özellikle gençlerde gelişim aşamalarında ortaya çıkarak yara izine yol açtığından, görünüş bozukluğunu etkilemektedir. Vücut, çok fazla yağ ürettiğinde akne oluşabilmektedir. Gözenek şekilde oluşan bu akneler ölü deri hücreleri ve aşırı yağ nedeniyle tıkanarak şişmeye ve kızarıklığa neden olabilir. Sivilce olarak adlandırılan bu izler için de sivilce izi kremi gibi benzer ilaçlar kullanılırken, makyaj yapılarak da yara izleri gizlenebilir. Ancak bunların etkili olmaması durumunda ize akne (sivilce) izi tedavisine başvurulmaktadır.

Akne, ciltteki yağ kanallarının tıkandığı dermatolojik bir sorunken birçok nedenden dolayı olabilmektedir. Ergenlik, hamilelik ve adet döngüsü gibi hormonal değişiklikler akneye sebep olabileceği gibi yağlı ürünlerin tüketilmesi de vücuttaki akne ve sivilceleri artırabilmektedir. Takip veya tedavi edilmezse daha sonra kistlere veya yumrulara dönüşen enfeksiyonlar gelişebilir. Sivilceyi ömür boyu sürecek bir sorun haline getiren tam da bu yara izi olduğundan tedavisi sivilcenin kendisinden daha karmaşıktır.

Akne İzi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Akne (sivilce) izi, hastadan hastaya göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle tedavide hastaya bireysel olarak odaklanılmaktadır.

Akne (sivilce) izi tedavisinde, cilt yüzeyi soyularak alttaki katmanlara ulaşılır. Bu sayede cilt de yumuşatılmış olur. Tedavi için lazer peeling ya da dermabrazyon kullanılır. Hastaya ve doktora göre seçilen tedavi yöntemi sonrasında yeni cildin oluşma süresi yaklaşık iki ile dört hafta arasında değişebilir.

Akne İzi Tedavisi Öncesi ve Sonrası

Akne (sivilce) izi tedavisi öncesi hastadan kan örneği alınarak EKG incelemesiyle birlikte sağlık durum analizi yapılır. Bu muayenede ortaya çıkabilecek olası riskler hakkında bilgilendirme de yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Lokal veya genel anestezi altında gerçekleştirilen akne (sivilce) izi tedavisi, genellikle 45 ile 60 dakika sürmektedir. Akne (sivilce) izi tedavisi sonrası enfeksiyonu önlemek ve sorunsuz bir iyileşme için yara düzenli olarak kontrol edilmelidir.

Akne (Sivilce) İzi Tedavisi - Sıkça Sorulan Sorular

Akne, sivilce, siyah nokta, sebum veya ter gibi maddeler hapsolduğu için cilt gözeneklerinin tıkandığı yerde oluşur. Bu nedenle cilt yağı ve diğer maddeler artık cilt yüzeyine taşınamaz. Gözeneklerin içinde bakteriler çoğalarak cilt iltihabına neden olur. Özellikle belirgin sivilceler ve uygunsuz tedavi durumunda bakteriler yaraya girerek iltihaplanmaya ve nihayetinde yara izine yol açabilir. Kliniğimizde uygulanacak akne (sivilce) izi tedavisi ile bunlardan kurtulabilirsiniz.

Kliniğimizde, akne (sivilce) izi tedavisi için lazer peeling ya da dermabrazyon kullanılır. Uzman ve tecrübeli doktorlarımızın gerçekleştireceği kapsamlı muayene ile birlikte tedavi yöntemi belirlenerek uygulanır.

Kliniğimizde lokal veya genel anestezi altında gerçekleştirilen akne (sivilce) izi tedavisi, genellikle 45 ile 60 dakika sürmektedir.