Açık Burun Estetiği (Açık Rinoplasti)

Açık Burun Estetiği (Açık Rinoplasti) Nedir?

Burun, konumu gereği yüzün ortasında yer aldığı için aynaya her baktığında sahibinin gözüne takılarak kişiyi rahatsız hissettirebilir. Burun estetiği ameliyatı, fonksiyonel bozuklukların veya kişiyi rahatsız eden estetik kaygıların sonucunda yapılmaktadır. Burun estetiği ile burnun şekli, yüksekliği, genişliği ve uzunluğu düzeltilebilir. Açık burun estetiği (açık rinoplasti), küçük bir kesinin burun delikleri arasında açılmasıyla uygulanan bir operasyondur.

Açık Burun Estetiği (Açık Rinoplasti) Nasıl Yapılır?

Kliniğimizde ameliyatın açık burun estetiği (açık rinoplasti) mi yoksa kapalı burun estetiği (kapalı rinoplasti) mi tercih edileceğine doktorun tecrübesi ile muayene bulgularının değerlendirilmesi sonrasında karar verilir.

Burnun şekli değiştirilecekse deri ve mukoza zarları geçici olarak kıkırdak ve kemiklerden ayrılır. Burun delikleri arasında küçük bir kesi yapılarak burun ucu açılır. Çekiç, keski veya neşter gibi özel mini aletlerle fazla kemik ve kıkırdak çıkarılır.

Kıkırdak modellendikten sonra mukoza zarları ince ve kendi kendine eriyen dikişlerle tekrar dikilir. Ek olarak iç burun geçişleri yumuşak nazal tampon veya merhem gazlı bezle splintlenir. Burun derisi ince alçı şeritlerle modellenerek burnun şekli plastikten veya paris alçıdan yapılmış bir atel ile desteklenir. İyileşme süreci daha zor ve uzun süreli olabileceği için açık burun estetiği (açık rinoplasti) mümkün olduğunca az tercih edilmektedir.

Açık Burun Estetiği (Açık Rinoplasti) Ameliyatı Öncesi ve Sonrası

Kliniğimizde operasyondan önce hastanın tam kapsamlı muayenesi gerçekleştirilir. Hastadan kan örneği alınarak EKG incelemesiyle birlikte sağlık durum analizi yapılır. Buna göre operasyon konusunda karar verilir.

Açık burun estetiği (açık rinoplasti) ile yara bölgesinde ağrı, baş ağrıları ve yanak ve alt göz kapağı bölgesinde açıkça görülebilen şişlik ve morluklar olabilir. Ancak bunlar kısa sürede iyileşecektir. Burun septum bölgesindeki işleme göre de burundaki tamponun ne kadar uzun süre kalması gerektiği doktor tarafından belirlenir.

Operasyondan sonra hasta bir an önce ayağa kalkmalıdır. Çünkü hasta ne kadar hızlı hareket ederse, o kadar dolaşım hızlanmaktadır. Hastanın ayrıca üç hafta boyunca bandaj takması da gereklidir.

Kliniğimizde, genel anestezi altında yapılan açık burun estetiği (açık rinoplasti) operasyonu,  genellikle yaklaşık üç ile dört saat sürer. Hastanede kalış için bir gece yeterlidir. Operasyondan sadece birkaç gün sonra hasta normal günlük aktivitelerine geri dönebilir. Hasta, iki ile üç ay yoğun güneş veya solaryum radyasyonundan korunmalıdır.

Burun Ameliyatı İyileşme Süreci

Operasyon Süresi

3-4 Saat

Anestezi

Genel

İstanbul'da Kalma Süresi

1 Gün

Günlük Hayata Dönüş

7-8 Gün

Açık Burun Estetiği (Açık Rinoplasti) - Sıkça Sorulan Sorular

Kliniğimizde gerçekleştirilen açık burun estetiği (açık rinoplasti) ile yara bölgesinde ağrı, baş ağrıları ve yanak ve alt göz kapağı bölgesinde açıkça görülebilen şişlik ve morluklar olabilir. Ancak bunlar en kısa sürede iyileşeceğinden burnunuz doğal bir görünüme kavuşacaktır.

Kliniğimizde ameliyatın açık burun estetiği (açık rinoplasti) mi yoksa kapalı burun estetiği (kapalı rinoplasti) mi olacağına uzman doktorlarımızın kapsamlı muayenesi sonrası karar verilmektedir. Doktorumuz hastanın isteklerini dinleyerek, sağlık durumlarına göre ameliyat sürecini belirler.

Kliniğimizde genel anestezi altında yapılan açık burun estetiği (açık rinoplasti) operasyonu, genellikle üç ile dört saat sürer. Operasyondan sonra sadece bir gece klinikte kalmanız gerekmektedir. Ayrıca doktorlarımız, günlük aktivitelerinize operasyondan birkaç gün sonra dönmenizi önermektedir.